Påmelding slalåm og storslalåm-renn i Sandnesbakken

Den 5. mars blir det slalåmrenn og den 6. mars storslalåmrenn i Sandnesbakken. Meld deg på og bli med på moroa.

Det kommer alpinister fra hele fylket for å delta i alpinrennene som arrangeres av Sandnes Idrettslag. Vi kan ikke kalle det kretsrenn, siden vi ikke følger det arrangementskrav som stilles av et kretsrenn.

Det gjør lite når alle alpinklubbene i fylket støtter opp om rennet og ønsker å delta.

Invitasjon

Velkommen til Kirkenes og Sandnes Idrettspark hvor vi inviterer til alpinhelg for Alpint Finnmark Skikrets. Vi planlegger slalåmrenn lørdag formiddag og storslalåm søndag formiddag.

Siden vi ikke har utdannet TD tilgjengelig og en del andre begrensninger for rennet, kan vi ikke kalle det et offisielt kretsrenn. For oss er titulering uansett sekundært. Det viktige er å få i gang flere alpinrenn i kretsen.

Renntraseen i Sandnesbakken er rundt 650 meter lang og har en fallhøyde på rundt 120 meter. Les mer om anlegget her. http://www.sandnesil.no/?p=1204

Program

Fredag 4. mars
20:00Lagledermøte for alpinhelga i Kirkenes. Sandnes Idrettshus.
  
Lørdag 5. mars
08:00Rennkontor åpner i første etasje på Sandnes Idrettshus
09.00Start første omgang – Sandnesbakken slalåm
11:00Start andre omgang – Sandnesbakken slalåm
14.00Fellesaktiviteter for utøverne i Sandnesbakken
18.00Premieutdeling og middag på Sandnes Idrettshus
 Fellesaktiviteter
  
Søndag 6. mars
08:00Rennkontor åpner på Sandnes Idrettshus
09.00Start første omgang Sandnesbakken storslalåm
11.00Start andre omgang Sandnesbakken storslalåm
12.00Premieutdeling Sandnes Idrettshus

Klasseinndeling

  Lørdag 5. marsSøndag 6. mars
GU8 årSlalåmStorslalåm
JU8 årSlalåmStorslalåm
GU10 årSlalåmStorslalåm
JU10 årSlalåmStorslalåm
GU12 årSlalåmStorslalåm
JU12 årSlalåmStorslalåm
GU14 årSlalåmStorslalåm
JU14 årSlalåmStorslalåm
GU16 årSlalåmStorslalåm
JU16 årSlalåmStorslalåm
GU18 årSlalåmStorslalåm
JU18 årSlalåmStorslalåm
MU20 årSlalåmStorslalåm
KU20 årSlalåmStorslalåm
 Menn seniorSlalåmStorslalåm
 Kvinner seniorSlalåmStorslalåm

Premiering og premieutdeling

Det blir premie til samtlige deltakere. Premieutdeling for slalåm lørdag gjennomføres på Idrettshuset i forbindelse med middagen lørdag kveld. Premieutdeling søndag blir på Idrettshuset i etterkant av rennet søndag

Påmelding

Påmelding for begge renn gjøres via dette skjemaet: Gå til påmeldingsskjema.

Startkontingenter pr. deltaker pr. renn:

Felles avgift uansett alderNOK 100,-

Startlister/startnummer

Startlister blir offentliggjort fredag kveld den 4. mars for både slalåmrennet og storslalåmrennet.

Toaletter/Dusj/Garderobe

Det er dusj og garderober i underetasjen på Sandnes Idrettshus. 

Matservering

På alpinkafeen til Sandnes Alpinsenter er det enkel servering fra rennstart og til alpinbakken stenger. Vi planlegger å invitere alle deltakere og støtteapparat til middag på idrettshuset lørdag kveld. Måltid fredag og søndag organiserer klubbene selv.

Viktige telefonnummer:

Rennleder: Jonas Sjøkvist Karlsbakk913 96 943
 alpint@sandnesil.no
Løypesjef Ane Sofie Mikkelsen476 58 560
alpint@sandnesil.no
Sekretariatsleder Birgit Ingebrigtsen958 13 518
 alpint@sandnesil.no

Overnatting på brakkerigg

Sandnes IL jobber med å organisere overnatting for tilreisende på Tschudis brakkerigg like ved Kirkenes sentrum. Der tilbyr vi velholdte enkeltrom med oppredde senger. Det finnes også ei felles badstu i bygget. Det er både kjøkken og TV-stue her, men beboerne må organisere frokost selv.

Det vil bli sendt ut egen informasjon om dette så snart vi har det klart.

Våre sponsorer